Åsarna? Pizzeria?

Got me a job but I don't like to work
I can't get laid but some fooling around couldn't really hurt

_


Oh. Jag är kluven. Jag står inför ett fett vägskäl och vet inte åt vilket håll jag ska. Bah.
Jag har ett jobb på ett slags Sibylla i Åsarna (ca 10 mil bort alltså) och ett här i stan på pizzeria Aladdin.

Faktum är att jag hatar att pendla - åka bil i två timmar varje dag med chefen som pratar, pratar, pratar och upprepar sig 50 gånger om.



Jag lovade dock mig själv att aldrig mer - ALDRIG MER - slösa bort en hel sommar på en pizzeria.
''ALDRIG MER.'' - Det var de enda orden som ekade i mitt huvud den där dagen i september då jag sa upp mig. Aldrig mer skulle jag stå inne i ett varmt kök med bullrande maskiner bakom mig och irriterade kunder framför mig på grund av att jag inte hörde vad de sa, samtidigt som alla andra kunde chilla omkring med en cider i ena handen och en påse med Matkällans sallad i den andra och gå till någon park och ha en trevlig picknick. Fy fan vad jag hatade mitt liv då. Jag kom alltid sist till alla förfester. Jag fick alltid halsa i mig mina goda cider för att hinna ikapp de andra innan vi skulle till Marité eller YRAN! Det höll jag fan på att jobba bort helt och hållet!

Jag missade så jävla mycket av de ljuva sommarkvällarna på grund av att jag aldrig fick sluta i tid p.g.a fucking norskar som kom 21.55 (när vi stängde 22.00) och beställde mat för hela byn.
Jag fick aldrig klara besked om hur jag skulle jobba. Tog jag ledigt kunde jag ändå aldrig vara säker på att jag verkligen fick vara ledig - eftersom jag jobbade med en mytoman.
Aldrig mer.


Mitt andra jobb påminner dock en del om pizzeriajobbet. Det är samma chef - alltså samma mytoman. Jag har redan klargjort för honom att jag inte vill jobba helger - han sa att det var lugnt. Men som sagt; han är en mytoman.
Mina arbetsdagar skulle börja med att åka bil en timme, ca 09.00 på morgonen för att börja jobba 10. Eftersom bussarna går så sällan måste jag pendla med min chef. Alltså slutar jag ca 20.00 på kvällarna och kommer hem ca 21 - om inte chefen vill stanna och fika, som sist. Då är jag väl hemma runt midnatt.
Jag kan dessutom se framför mig hur han inte alls kommer ihåg att jag skulle få vara ledig på helgerna och tvingas därför jobba hela yran. Jag vet heller inte om det är 'vitt'.
Jag står fan inte ut.



Jag vet att man inte kan vara så kräsen när man just tagit studenten, men några krav måste man väl ändå få ha?
Egentligen vill jag inte jobba alls, det känns så ovärt. Men samtidigt vill jag ha pengar.
Skitliv.




xLouise


Kommentarer
Postat av: Madde

men vad har dom sagt på alladin då om dina arbetstider mm? alladin har väl helt annan personal va? dom kanske inte är lika jävliga som dom på matkällan?

2009-06-08 @ 17:45:31
URL: http://vulnerable.blogg.se/
Postat av: mickan

summan av kardemumman; du är för snäll! du måste säga ifrån lollo :)

2009-06-09 @ 10:02:06
Postat av: Sandra

www.nerasdirekt.se tror jag sök där. telefon jobb, mend et är ett jobb

2009-06-09 @ 16:23:41
URL: http://www.znapmusic.com/xsandrax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0