Attacker och kristna leenden

Idag har varit en hektisk dag.

Jag vill minnas att jag blev omkullknuffad - bara sådär, mitt på ljusa dagen - ner på asfalten, in i en buske där jag sedan rullade ner på vägen. Jag var på väg till skolan, helt oskyldigt, för att ha klassråd. Men visst, attakera mig bara! Do it!
Jag räddade i alla fall livet på Maria, som var det egentliga offret för - hrm - MAJA ÖSTHS våldsdåd.

Sedan när skolan slutat för länge sedan satt jag fortfarande kvar med Maja i mys-soffan på Mediahuset. Vi klöstes. Eller jag höll fram mina spretande fingrar med vässade klor och hon slog sin handflata emot dem om och om igen.

Vill även minnas att jag artigt lånade ut min Pulpa-skiva som befann sig i ett fodral med ett X antal andra skivor, bland annat mina omtalade Darren Hayes skivor "This Delicate Thing We've Made" disc 1 och disc 2, min Savage Garden "Affirmation", samt Coldplays nya och massa 'hembrända'.
Om man ska vara helt ärlig lånade jag inte artigt ut dom, utan min kära vän Maria öppnade mig väska, roffade åt sig skivfodralet och sa att hon behövde låna dem. Det är så jag mins det i alla fall, har för mig att jag la fodralet i väskan, men jag kan ha fel.
Jag är orolig för mina stackars skivor. Vem vet hur Maria vårdar dem över natten. Borde jag ringa och kolla så de mår bra?

Jag har i alla fall trevliga vänner. Mycket.
Till exempel Robin, som ständigt drar paralleller mellan mig och The Ring-girl..


På tal om trevligheter så var jag till kyrkan ikväll med mamma. Yes, ni läste rätt; Kyrkan. Det var en filmpremiär om 'Frösö församling' och pappa medverkade i den som katolsk biskop på 1500-talet tror jag det var.
Hur som haver. Jag och mamma kom dit i tid, vi väntade tålmodigt på att dörrarna skulle öppna så vi kunde gå in i salen och sätta oss.
Vad händer?
-  Den lilla gråhåriga gubben - som överanvänt ordet "mingla" till alla som kommit in genom ytterdörren - han ska just till att öppna dörren och folket har börjat bilda kö i vilken jag och mamma råkade stå först. Då - out of the fucking blue - kommer en jävla tant och skuttar, springer in framför mamma och ställer sig vid dörren, före hela kön?! Ursäkta, men alltså har du sett en kö förut? Det är liksom ett slags led av människor som leder åt ett håll, den som står längst fram - dvs. den som inte har näsan mot någons rygg - den står längst fram. Man ska alltså inte ställa sig framför den, utan sist, bakom alla andra som står med näsan mot någons rygg.
Vem fan tror hon att hon är? En jävla kärring. Det var precis som om hon gått fram till någon hon kände och ställt sig med denne, men SÅ VAR INTE FALLET! Palla ta sig rättigheter! Palla tro att man kan göra vad man vill bara för att man är gammal. Dessutom var hon inte så värst gammal, typ 70, alltså som min pappa. Fult frisk utan svårigheter att röra sig. Men först måste hon vara, trots att det uppenbarligen fanns en KÖ.

När vi väl satt oss längst fram, jag och mamma samt den där tanten, kommer ett äldre par som släpar på varsin stol. Gumman i paret ska just sätta ner stolen mitt framför mig, då jag utbrister "Men va!? Seriöst". Det kom som en reflex och hon måste ha hört det och flyttar diskret stolen till sidan snett framför mig. Tack. Palla tro att man ska skymma min fucking sikt!
Jag blir så less på gamlingar i kyrkor. Kyrkor och präster. Präster med sånadär äckligt religiösa leenden.

När det hela var över tog vi oss snabbt ut ur byggnaden och åkte iväg. Ville inte spendera en sekund där extra i onödan.

Men filmen var väl rätt OK, om man bortser från allt religiöst tjaft, några mikrofoner som stack fram lite här och där.. Pappas insats som biskop var rätt cool faktiskt. :)



Yeah, thats pretty much it.. Långt inlägg.. :/
Nu har iaf Madde något att göra.. haha

Btw, Grattis till hennes körkort! :D wiiie fan vad jag ska utnyttja dig! ^^


xLousie

Kommentarer
Postat av: T

Hehe. Sweet.

2008-11-07 @ 10:09:47
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: maria

kul dag, höhö. störiga kärringar

2008-11-07 @ 10:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0