Doblin yeah

Tillbaka från Doblin!
Vi hade det ganska bra, faktiskt.

Resan började med att jag på ett underligt sätt tappade bort min ena vante i bilen, på väg ner till Skavsta flygplats. Vet inte hur det hände, men borta är den..
Hade även otur med en korv utanför Stockholm. Då jag bad om extra mycket ketchup i min french hot dog bitchade han i kassan på macken genom att ge mig max ett kryddmått med ketchup. Det förstörde nästan min dag. Jag älskar ketchup. Assfuck...!

Det konstiga var att på alla ställen vi åt var man tvungen att fråga servitören/kassörskan om små ketchup-påsar. Och ordet 'many' betydde tydligen 'fem' när vi alla hade varsin hamburgare. Not enough....!

-

Anyhooo... Vi åkte en sväng till Wicklow Mountains och Kilkenny. Det var inte dirket berg som jag tänkt mig, snarare typ, kullar? Men det var fint i alla fall. Mycket dimma som frizzade till håret.

Det fanns en mycket vacker park i Dublin, St Stephen's Green. Jag vill bo där. I ett av träden. Jag ska bygga en koja och flytta in. Jag ska ha ett litet fönster med gröna gardiner och utsikt öven en av dammarna, där svanarna simmade omkring. Underbar plats :')

Vi var på puben varje kväll. Jag och Maria provade på att blanda våra egna driknar. Vi blandade vodka, nån juice,  nått mer och sen skulle vi hålla i en skiva citronskal - utan att kläma det! - och elda med tändare några sekunder, för att sedan - i rätt stund - klämma skalet, så någon arom eller nått flammade ner i driknen. Saken är den att jag misslyckades, twice. Jag blev för rädd för den stora lågan som uppstod när man klämde skalet så jag klämde för tidigt. Maria däremot lyckades. Hon brände dock bartenderns tumme med tändaren också. Han ryckte undan handen så han nästan nitade mig med sin armbåge i mitt ansikte. Tur att jag inte var full vid detta tillfälle, så jag hann reagera.
Jaa.. det var en kul afton..

Lördagen spenderade vi på massa olika pubar och restauranger. Drack drinkar hela dagen. Minns inte just nu hur vi spenderade natten. Orkar inte ens försöka minnas. Jag ska dra nu. Får blogga mer sen. Typ.


-

Iaf, några tips till den som vill vara säker på att få ketchup till måltiden utomlands:

a) fråga alltid efter det när du beställer maten
b) tag med egen ketchupflaska, tex. Heinz är mycket god.
c) get over it.

Jag funderar på b) till nästa resa, faktiskt.



God natt jaaa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0