There's a Neeeeveeerlaaand of fuuun...!

Yeeeh, stressen är över.
Jag är klar med 'Projekt: Neverland'. Can you believe it? *nöjd tjej*
Jag satt hela helgen och helgen innan det, samt flera andra dagar och timmar, men nu är den äntligen klar och skickad till Stockholm för censurering (why...?) tillsammans med en del andra filmer medieprogrammets treor har gjort, så vi får visa dem i Badhusparken nästa vecka. Jag vågade knappt kolla igenom min film i tron om att något skulle vara fel. Men det blev väl rätt ok. Det är fan den allra första animationen jag någonsin gjort - ha fan inte för höga förväntningar!

Och idag, efter en sådan enorm väntan och längtan - ända sen i december - fick jag äntligen tillåtelse av mig själv att titta på originalet av 'Neverland', den lilla musikvideon som Richard Cullen (VÄRLDENS BÄSTA ANIMATÖR!!!) har gjort.
OMG. Kan ni fatta vilken jävla belöning det var? Som jag har väntat! Och längtat! Äntligen fick jag trycka på den där magiska knappen på fjärrkontrollen till dvd:n för att starta
spår 5 - konstpaus - Neverland.
Oh, jag rös i hela kroppen av tillfredsställelse. Mina ögon blev alldeles torra av att jag helt glömde bort att blinka då all min energi och koncentration gick åt till att stirra på tv:n. Jag var som fastklistrad. JÄVLA KUNG CULLEN!

Den här filmen var så annorlunda från de övriga tretton som finns på samma DVD, This Delicate FILM We've Made. Dels för att den var animerad 'materiellt' (inte i datorn som de andra) med papper, människor, möbler med mera och dels för att storyn var annorlunda och upplagd på ett helt annat sätt. Man kanske måste vara lika insatt i hans animationer och musikvideor för att förstå vad jag menar. He he.

Hur som haver. Jag älskar den. Måste se den igen. Nu. På studs.
Kan för övrigt tillägga att min video inte är ett dugg lik originalet, vilket känns rätt bra faktiskt. Jag ville ju inte kolla på den förrän jag var klar, så jag var säker på att jag inte snodde deras idéer.
Det enda som stämde överens var i princip en brödrost, en sol, 'människor', papperstranor.. Typ det. Min film är väl mer berättande då den liksom visar textens innebörd i rörliga lergubbar med mera. 


Yeah. Nu kan jag sova. Utan ihopbitna tänder. Sweet :)

Natti
xLouise 


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vill gärna se slutresultatet. Det lilla jag såg var magiskt. Du är så duktig, Louise.

2009-05-07 @ 21:01:29
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis på det, världens coolaste brud! :D

2009-05-08 @ 00:57:18
URL: http://www.backahastar.se
Postat av: M.

Är det på fredag vi får se det?

2009-05-09 @ 21:11:42
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: M.

BLogga. Med stort L.

2009-05-11 @ 19:35:37
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: Robin

Nej, usch. Men jag antar att du kan skratta åt det så här efteråt? :)



Har du ingen aning vad du vill göra i framtiden? Vad är du intresserad av? Vad skulle du kunna tänka dig att jobba med? Någon speciell bransch?

2009-05-12 @ 23:35:09
URL: http://rsvedling.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag vill se Lollo

2009-05-16 @ 10:14:02
URL: http://www.znapmusic.com/xsandrax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0