Torn

Robin Lindqvist, min fotolärare, vill ta min animerade film 'Neverland' och göra den till sitt band Reseda's officiella musikvideo till en av deras låtar. Det känns kul, men jag vet inte om konceptet för videon kommer passa till en annan låt än just 'Neverland' då jag fokuserat mycket på texten och dess innebörd, samt hur musiken låter. Men Robin skulle i alla fall ta hem videon och mixa ihop den med en av deras låtar och så får vi se hur det blir. Det låter intressant. Hoppas det blir bra. Annars skulle 'Neverland' bara bli en av många andra fanvideor på youtube. Det vore ju kul att ha gjort en officiell musikvideo till ett band kanske..


På tal on animation, jag känner mig så förvirrad just nu. Min plan har så länge varit att utbilda mig till Make Up Artist och jobba med det - helst i England . Men nu känner jag mig så kluven mellan make up, animation och foto. Det vore så jävla kul att jobba med alla tre, samtidigt. Jag har redan feta idéerna för två nya animationer jag vill göra, samtidigt som jag vill gå den där utbildningen på Make Up Institute i Stockholm, samtidigt som jag vill gå ett år på Gotlands folkhögskola för foto. Gah. What to do?


Alla idéer jag får och alla projekt jag vill göra kostar alltid så mycket. Make up-utbildningen kostar ca 40 000 exklusive boende och mat. Om jag vill fokusera på animation behöver jag två datorprogram (Final Cut och StopMotion) samt en filmkamera. Till fotografering behöver jag en systemkamera som är bra. Och eventuellt vätskor med mera till analog fotografering.

Sensmoral; Måste gifta mig rik he he



Men seriöst, vad ska jag göra..?


xLouise


Kommentarer
Postat av: madde

kanske börja med foto? efter sommaren borde du ju ha råd att köpa en kamera.. kanske ta makeup sist, eftersom den är dyrast, så hinner du känna efter om fota och film är roligare..

2009-05-13 @ 06:32:18
URL: http://vulnerable.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag älskade din video. Du borde satsa på animation. Helt seriöst, det var första gången du animerade någonting, och ett band vill ha din film som officiell musikvideo? Säger inte det ganska mycket?



Du är jävligt begåvad. :)

2009-05-13 @ 20:07:13
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: M.

Det är dyrt. En oljeshejk i Saud-Arabien?

2009-05-14 @ 13:43:56
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: M.

Bloggaaaaaaa.

2009-05-20 @ 22:36:24
URL: http://meast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0