LodisLolloF

Jag fick ett mail från MSN:

Grattis! Du är utvald!

Jag vet att det alltid är något lurt med sådant där, men jag klickade på det i alla fall och kollade vad det kunde vara jag var utvald till. En resa? Ett frågeformulär? Vill de veta mina åsikter om MSN och hur de kan förbättras?
Ack nej. Jag hade blivit utvald att få en t-shirt med eget tryck - "helt gratis!"
Sweet tänkte jag och gnuggade händerna mot varandra.
Letade igenom mina bildmappar och hittade en liten bild. Den blir bra. Laddade upp den, korrigerade lite grann och la till en text.

Klar! Sweet.

Klickar vidare. Valde färg - vit, askgrå eller svart. Svart. Den skulle visst kosta 14,50 kr extra. Men det är väl ok. 14,50 kr liksom.
Sedan skulle jag fylla i storlek osv. Namn, address, e-mailaddress med mera. Klart.
Priset hade då stigit till 33,50 kr då det kostade extra med bilden. Jaha, det var alltså bara själva tröjan som kostade 0kr.
Jaja, 33,50 är ju inte så mycket.
Klickar vidare.

Hur vill du ha din frakt?
Långsam, 21 dagar - 44,90 kr
Normal, 5-7 dagar - 48,95 kr
Snabb, 3 dagar - 89 kr
Express, inom 48 timmar - 225 kr

Let's see.. Jag antar att de inte räknar in priset för t-shirten i denna summa.
Så alltså.. 33,50 plus 44,90 kr sammanlagt då....
Inte gratis på en fucking fläck alltså!
Palla ljuga och stjäla av min dyrbara tid. Även att jag är så naiv ibland att jag ens trodde på dem!
Shame on me... :(

Nu ska jag gå och tröstäta. Direkt ur kylskåpet, som den lodis jag är. Osminkad, iklädd blå t-shirt från förra sommaren som är så stor att den ramlar av mina axlar titt som tätt (dock medvetet då jag köpte extra stor storlek för att få den så lång som möjligt). På benen har jag mina rosa Snobben-pyjamasbyxor i fake-siden med minst två hål - ett vid ena knät och ett där sömmen gått sönder på det andra benet. Svarta strumpor. Risigt hår. Inga linser, så jag ser lika bra som en mullvad. Känner mig snygg idag.

 Bah. Nu ska jag svulla. I min ensamhet..


Louise

Kommentarer
Postat av: maria

en mullvad är aldrig fel ;)

2009-01-24 @ 16:31:33
Postat av: Madde

jo det ska vi väl men det dröjer ju 1-2 månader innan vi är klara. men du, du får ju komma någon dag och titta på den om du vill?! :)

2009-01-26 @ 23:59:19
URL: http://vulnerable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0