Twittra utropstecken

Yo!
Jag har lyckats övertala Madde att börja twittra! - Ja, jag gillar twitter, är det något fel eller? Jag älskar det till och med.

Det är så soft att bara vakna upp om morgonen, sätta igång datorn as I put the make up on. Mellan mascaralagren kan jag smita iväg till datorn och läsa korta små meddelanden från diverse kändisar, men även Maja, Robin och nu, som sagt, Madde! :D Therese då, när joinar du? Och Maria? Alla andra? Hallo?


Man får sådan inblick i andra människors tillvaro. Har man inget eget liv kan man ju lika gärna stalka andras, som jag gör. Det är fett kul och jag lär mig massa engelska. Typ extrema förkortningar på långa ord som annars inte får plats i den "140 characters-ramen"


Ibland kan det se ut såhär:

read 1ofmyfavmags,AU Grazia. There's whole "exclusive" interview w/about me coming & it's like 10months old& someof it tots fabricated! NUTZ           /katyperry



Sedan har jag även bland annat lärt mig att Australien kallas 'Oz' från åtminstone fem källor. Det var såklart ett common knowledge som jag inte kände till. Men tack vare Twitter så har jag blivit aningen klokare.
Jag kan även konstatera att väldigt många förkortar 'with' som 'w/' och 'have' som 'HV'. Listan kan bli lång...


Vart vill jag komma? Jag vill försöka värva alla att börja med Twitter just för att det är en sådan djup källa av kunskap och inspiration. Jag förespråkar att man bör införa Twitter som en del av lärandet i skolorna! Tänk så kloka alla skulle bli när de enkelt och snabbt kan förkorta ord som flaggstång (flggstng), ecklesiastikminister (eklsiatkminstr), jordgubbscider (jrdgbbcidr).
Behöver jag fortsätta? Tanken är ju genial!



Nej, nu måste jag nog ta och vila min hjärna lite. Jag har varit alldeles för givmild med förslag om hur vi ska rädda världen från okunnighet, inkompetens och framförallt dyslexi!
Hoppas ni inser vad som är bäst för er och ansluter er till Twitter.com - genast.


God natt /Lolly


Kommentarer
Postat av: maria

crazyhead :S Jag har inte ens en blogg så twitter känns ganska långt borta i min värld...höh. När ses vi?

2009-08-21 @ 15:35:27
Postat av: Louise

åh, när som helst!! <3 Vi har ju inte setts på hur länge som helst! :( vad gör du nu för tiden? Hur ser du ut? Skulle vi fortfarande känna igen varandra på stan? Gaaaah! :(((((

2009-08-22 @ 00:30:45
URL: http://lphant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0