'q on qo? Q no ban.

I natt drömde jag att jag höll på att förklara för Angelica vad de tyska orden "du bist sehr schön" betyder.
"Du är mycket varcker" sa jag och började även prata om en låt med Blur där dom sjunger det. Girls and Boys heter den, för nyfikna.
Plötsligt hade jag hela låttexten i händerna och läste även upp orden 'q on qo? Q no ban. Dessa ord finns egentligen inte alls med i låten, men just i natt gjorde dom visst det. Jag sa i drömmen att jag inte visste exakt vad de betydde, men trodde det var latin för "Vem är jag? Jag är ingen". Sedan fick jag för mig att Kafka hade sagt det i en intervju och att Blur sjöng det i sin låt för att citera honom...

Sen vaknade jag. What the fuck.

Natten innan det drömde jag att jag satt ca 80 meter högt uppe i ett träd och kramade dess grenar, vilka var små gråa djur, aningen likt sengångare. Jag tittade ner och såg hur högt det var, men blev inte alls rädd. Jag tyckte bara att de små djuren som växte i trädet var så mysiga.

Härliga drömmar :)

xLouise

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, naw!

2008-10-12 @ 12:11:24
URL: http://tereezu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0