FRA-lagen (uppföljningen)


Sverige, Sverige älskade land
En tiger som skäms, jag vet hur det känns..




Helt seriöst. Idag skäms jag för att vara svensk. Jag trodde fan inte att lagen om avlyssning skulle slå i kraft. Helt seriöst.


Jag fattar liksom inte meningen med det. När blev vi bombade sist? När hade vi maffian efter oss? När var vi med i krig senast? När har vi någonsin fått bombhot från terrorister?
Och vi brukar säga att USA är ett sjukt land med deras störda lagar. Ett exempel på en lag i en delstat i USA: Ett barn som luktar lök får inte gå till skolan.
"I really don't wanna go to school today.. We're having an exam about some war and I haven't studied.. What to do..? Oh I know! I'll just have some onion and I'm all set hehe."

Men nu har vi fan inget att säga längre, nu när vi har denna störda lag i vårt land. Det är helt sjukt. När var vi hotade sist? Vet de i regeringen något vi inte vet eller är de bara helt dum i huvudet? Och varför hade vi medborgare inget att säga till om? Jag hade lätt gått och röstat. Vad fan hände med demokratin? Ca 80% av befolkningen är emot FRA-lagen men regeringen röstade för. Tror det var 143 mot 138, en otroligt knapp majoritet, men det räckte visst. Jag fattar inte. Min syn på Sverige som ett bra och tryggt land har förändrats. Vad kommer världen tycka om oss nu? Man förknippar ju skottar med att vara snåla och giriga och nu kommer vi förknippas med paranoia, typ den 'misstänksamma svensken.' Bra gjort.


Nu har jag skrivit orden bomb, terrorist, misstänksam, krig, maffia, bombhot, USA och Sverige. Kommer jag hamna på deras svarta lista med misstänkta nu eller? Kommer de bevaka min stackars blogg nu?


Tänk om fel person blir framröstad till regeringen någon gång. Sverige kan gå i samma spår som Tyskland, för ingen trodde väl att Hitler var en dålig människa? Han skulle ju förbättra landet, världen. Se bara hur det gick. Hur väl känner vi Fredrik Reinfeldt egentligen? Tänker han dra in oss i krig eller? Är det därför han vill kunna avlyssna oss för att avslöja utländska spioner? Är detta bara en förberedelse till något stort och förödande? Dessutom får Sverige Demokraterna allt fler röster. Vart fan är vi på väg? Och vi klagar på Kina och hur de behandlar människor där. Är det humanistiskt att någon ska få sitta och läsa dina privata mejl och sms samt få lyssna på dina telefonsamtal? Finns det ingen lag om integritet?
Nu när jag skrivit det här och eventuellt hamnat på någon lista, kommer de avlyssna mina telefonsamtal till läkaren då och skriva ner som en notering vid mitt namn vilka sjukdomar eller andra besvär jag eventuellt besitter?
Och alla hackers, när de tagit sig in i systemet och lagt ut allt på internet för allmänheten, då kan vi inte ens stava till integritet längre. Det ordet kommer tas bort ur ordböckerna inom de närmaste fem åren.


Men bra jobbat säger jag. Hoppas vi får fram allt smaskigt om politikerna också. Ty även solen har fläckar, heter det ju.


För skojs skull

• En man har rätt att slå sin fru, men bara en gång i månaden (Arkansas)

• I Saratoga är det förbjudet att sjunga i baddräkt. (Florida)

• I Eureka är det olagligt för en man med skägg att kyssa en kvinna. (Nevada)

• Alla fordon har väjningsplikt för flugor på motorvägarna. (Utah)

• I Boston är det förbjudet att ta ett bad utan giltig anledning (Massachusetts)

• Förbrytare är ålagda att ge sina offer 24 timmars varsel, där de underrättas om vilken förbrytelse de skall utsättas för. (Texas)


Kommentarer
Postat av: M.

Alltså, du kan ju inte seriöst jämföra Sverige med dåtida Tyskland? Serious. Tyskland hade fetaste svackan på länge och behövde något som ställde dem upp på fötter igen, då kom Hitler med sin propaganda. Kan inte precis säga att Reinfeldt håller på att göra samma sak, mest för att vi inte sitter i samma situation.

2008-06-19 @ 23:34:41
URL: http://meast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0