Kyrklig Förfest

Gårdagen.

Jag satt hemma till ca kvart i tio på kvällen då jag gick ut till bussen. Åkte in till stan i hopp om att Maria skulle få sluta jobba snart. Klockan var då ca 22.20.
Vår plan var att jag skulle få vänta på henne inne på hennes jobb - Simon och Viktor - för att vi sen skulle gå på O'learys där bandet Pulpa skulle spela.
Så jag gick till Simon och Viktor, men vakten sa att jag var för ung. "Det är 23 här." Bitch. Så jag vandrade iväg till Gamla Kyrkan, där Robin Lärare tidigare hade sagt att han skulle spela med sitt band på kvällen. Jag kom dit, men blev lite smått skärrad av alla präster.. Jag har typ religionsfobi.
Jag satte mig längst bak, ensam, på en hård kyrkbänk. Ett band började spela, men det var inte Robins. Det var typ ungdomar,  yngre än mig. Dom var.. Ok.

En gubbe kom och skakade med en stor hink framför mig. Han bjöd på klubbor. Jag tog en Fifty-fifty.
Trevlig förfest, tänkte jag.

Klockan gick och min fobi tog över mitt medvetande. Jag sprang bort från kyrkan, ner till McDonalds. Satte mig i ett hörn på nedervåningen i hopp om att ingen personal skulle se mig och kasta ut mig, då jag inte köpt något. Fuck them.
Två anställda kom och städade nere där jag satt. Jag hade tur, de såg mig och utbytte några menande viskningar, men de sa inte åt mig att gå. Jag såg nog farlig ut, med mina negativa och aggressiva  tankar om att kvällen var en waste, att Maria skulle behöva jobba till två, att vi skulle missa Pulpa, att Maja aldrig svarade på mitt senaste sms (!) osv...

Jag ringde två samtal. Hatar att sitta själv på ett matställe. Jag var fett hungrig men kunde inte äta ensam. Det går helt emot mina principer.

Till slut ringde äntligen Maria och sa åt mig att gå till Simon och Viktor. YEEAH!! Klockan var då 23.48, men vi hade inte missat Pulpa!

Vi gick in gratis ;) lämnade in jackor mm och begav oss till baren. Två shotar var. Sen fick vi tre stycken var av Marias bror! :D Sen köpte vi fler...

Ca en kvart och sju shotar efter att vi kom in började Das Partey! Pulpa kom ut på scenen och alla skrek! Vi hoppade in bland folkmassan och skrek ännu högre. Dom var så jävla bra! Fett jävla bra! Kvällen var inte en waste at all :D


Det blev en relativt kort och intensiv kväll. Ingen förfest - direkt på krogen, snabb fylla.
Helt perfekt ^^




xLouise


Kommentarer
Postat av: maria

klockren. så jäkla bra. Let´s do it again <3

2008-12-14 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0