Dreams

Jag satt på golvet hemma hos Jonas och tittade på medan han visade massa grejer på datorn. Men allt jag ville var att hålla om honom och förklara hur mycket han betyder för mig.
Vi pratade om att gå och bowla, "vi gör det imorgon då."
Han tipsade mig om en bra film och laddade hem den. "Så kan vi se den sen."
Till slut kröp jag upp från golvet till honom så vi var ansikte mot ansikte. Han höll om mig och viskade "du har ingen aning om hur mycket jag har saknat dig".
Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka längre.
"Jag tycker så mycket om dig. Du har ingen aning om hur glad jag är att du lever."
Men jag fick inte fram några ord. Vi höll bara om varandra tills jag vaknade.
Min första tanke var att jag måste ringa Jonas och gråta ut och säga att jag är glad att han finns och att jag älskar honom. Men efter några sekunder kom jag på att det inte går.
Han är ju död.





Sometimes I find myself sitting back and reminiscing
Especially when I have to watch other people kissing
And I remember when you started calling me your miss's
All the play fighting, all the flirtatious disses
I'd tell you sad stories about my childhood
I don't know why I trusted you but I knew that I could
We'd spend the whole weekend lying in our own dirt
I was just so happy in your boxers and your t-shirt


Dreams, Dreams
Of when we had just started things
Dreams of you and me
It seems, It seems
That I can't shake those memories
I wonder if you have the same dreams too.


The littlest things that take me there
I know it sounds lame but its so true
I know its not right, but it seems unfair
the things are reminding me of you
Sometimes I wish we could just pretend
Even if for only one weekend
So come on, tell me
Is this the end?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0