I min postlåda fann jag...

Ey guess what!!!! :D

Oh yes the bird has arrived! It's mine! MINE!!!!

Jag talar såklart om This Delicate Film We've Made! xD

Nörd-jag, jag vet höhö ;)

Den var så underbart bra! Den höll verkligen måttet och levde upp till mina höga förväntningar - of course. Den innehöll 13 filmer till 13 låtar, varav 12 var animerade. Richard Cullen och Damian Hale hade animerat. Gud vad dom är bra! Seriöst det bästa jag sett. Jag rös från den första tonen till den allra sista. Stunning.
I en låt, 'The Future Holds A Lions Heart', skulle man säta på sig de medföljande 3D-glasögonen och då var det massa tarotkort som liksom flög framför ögonen på mig :D
Jag fick dock inte se 'Neverland', eftersom jag ska göra en video till den. Jag vill liksom inte sno deras idéer och kalla dem för mina. Så jag får vänta.. till MAJ!? Aaarrh!


Maybe you stayed just a little while
The party was over but you realised
That memory makes you immortalised
You end when you're beginning


Maybe you had to get out of here
Maybe you lost your way down here
Maybe you've found a shinier star
Leaving your heart beating in fragile hands
And nobody understands
Maybe you're gone
Maybe you are finally coming home...?



Jag grät nästan i 'Maybe' och 'A Hundred Challenging Things A Boy Can Do'. Jag råkar ha lite insikt i Darrens liv.. så jag  tror den sistnämnda handlar om Darrens man Richard's föräldrar som båda dog när han var liten.
Man får se en vacker stjärnhimmel och en liten stjärna som faller och ritar upp streck mellan vissa av stjärnorna och skapar en avbild av en människa, sen en till och sen en tredje. Pappa, mamma och son. Sen tynar föräldrarna bort i soluppgången... :'(
- guess you had to be there...


And there's a hundred challenging
Things a boy can do
And you've waved goodbye and held more
Tears in than anyone ever should
All my sorrows pale into insignificance
That's why I love you


A hundred challenging
Things a boy can do
Wave goodbye
Say goodbye to you



Det var massa annat också.. I första låten 'A Fear Of Falling Under' var man nere i ett hav. Så småningom stack det fram en bro, skelett, en bil och Big Ben ur havsbotten. England hade alltså blivit översvämmat..

Gaah jag skule kunna skriva flera sidor av känslor och tolkningar jag har, men jag besparar er från det.. Vet att ni inte bryr er.. Ni har ju liksom ingen aning om vilken låt jag pratar om mahaha :( Dom är bra iaf..
Alltså animationen! :O :D :O Galet skickligt gjort! Richard blev ju som tidigare nämnt nominerad till BIMA - British Interactive Media A-nånting - för sitt arbete på 'Who Would Have Thought', den underbara filmen med papperstranan!!!...
Jag vill vara som dom!


Darren Hayes - This Delicate FILM We've Made


xLouise


Kommentarer
Postat av: Angelica

grattis! <3

2008-12-11 @ 19:45:32
URL: http://a-rydell.blogspot.com
Postat av: M.

Så länge du är nöjd. <3

2008-12-12 @ 11:39:36
URL: http://meast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0