it breaks my heart

Jag skulle plugga Naturkunskap inför ett prov, men slog på datorn för att skicka ett mail till min lärare. Jag passade även på att kolla MySpace "lite snabbt", tänkte jag. Men då hade jag en New Blog Post som bara kunde komma från en person - mr Darren Hayes. YES! Han hade bloggat igen!
Rubriken lydde "it breaks my heart"
Åh nej, tänkte jag. Vad har nu hänt..? :(
Klickde vidare. Började läsa. Det fanns även en liten film i inlägget. En slags musikvideo till Regina Spektors låt "Fidelity". Den är bra.

Inlägget handlade dock om att någon jävla fitta vid namn Ken Starr, California, vill upphäva alla gifta homosexuellas äktenskap  - 'partnerskap'.
Orsak? Han är hjärtlös. Han saknar empati. Han är dum i huvudet!
Och som belägg för sin idioti har han USAs senaste skam Prop 8 - som ju gick igenom  för några månader sedan och som innebär att homosexuella par i Californien inte får gifta sig med varandra.
Men nu ska han alltså upphäva deras partnerskapsbevis också. Deras bevis på kärlek. Det som vid dödsfall ska ge den efterlevande parten rätt till arv med mera.
Vad fan är det här? Ett jävla hatbrott är vad det är!
En fet jävla smäll på diskrimineringsombudsmannens mjuka kind!
Hur fan kan man göra så här?

it breaks my heart... :(



"Fidelity": Don't Divorce... from Courage Campaign on Vimeo.


Du kan precis som jag skriva på en protestlista här



xLouise

Kommentarer
Postat av: M.

Jag fastnar också för internet, borde studera. FUCKKKKKK.

2009-02-16 @ 21:35:03
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: Malin

TUR att man inte bor i Usa.

2009-02-17 @ 00:58:45
URL: http://www.backahastar.se
Postat av: M.

Jaja, old news... BLOGGA.

2009-02-20 @ 18:56:00
URL: http://Http://meast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0