Barkbåt

Jag har nog aldrig i mitt liv tillverkat en barkbåt. Inte vad jag kan minnas i alla fall.
På grund av detta ska jag imorgon - om jag kommer ihåg (jag har inte min mobil i närheten, tror jag, och kan därför inte sätta larm som jag annars brukar göra vid sådana här viktiga appointments) - gå ner till sjön och leta fram lite bark på det där trädet som växer snett, då jag tror/hoppas det ska finnas bra bark på just det trädet. Jag tror det är en tall, för övrigt. Sedan ska jag leta upp ett stort blad att på något sätt sätta fast som segel på min lilla båt.


--


Jag kom just på att jag knappt vet hur en barkbåt ser ut, eller hur man tillverkar den.. Som tur är, för min del, så kan jag googla. Därför ska jag alltså börja dagen (imorgon) med att googla fram ett 'recept' (kommer inte på det riktiga och mer passande ordet) på en barkbåt. Sedan ska jag leta fram bark. Sen ska jag följa 'receptet' till punkt och pricka så jag sedan kan avsluta dagen med att cykla bort till bäcken, ca 500 meter bort, och testa min lilla båt.
Jag längtar!


Det känns för övrigt bra att inte ha något jobb. Nu kan jag äntligen ägna mig åt sådana självförverkligande sysselsättningar som jag annars inte skulle ha tid med om jag jobbade.
I win!


xLouise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0