Lämna mig inte ensam i affärer.

Jag hatar nagellack. There, I've said it. Jag verkligen hatar att ha nagellack på naglarna, dels för att jag inte kan måla på det så bra, dels för att jag alltid kommer åt något innan det torkat vilket leder till en äcklig repa.
Men likt förbannat när jag är på stan dras mina fingrar till nagellackshyllan och innan jag vet ordet av det har jag nypt åt mig ett, hunnit till kassan och betalat.


Igår kom jag på idén om att det vore fint med vita naglar, så jag målade vitt. Det blev rätt okej. Men jag tänkte att man kanske ska ha lite rosalilaglitter också?
Javisst, jag målade på det också och insåg - för sent - att det blev sämre.
Men om jag kanske målar vitt längst ut som fransk manikyr då? Ja, smart. Det blev ännu värre, dels för att linjen blev kantig och ojämn, dels för att jag inte kunde låta bli mobilen, vilket ledde till repor. Oväntat.


Idag kom jag på att jag skulle ta bort allt och måla på bara vitt igen. Jag är dock, som sagt ingen expert på området och målade såklart ojämnt. What to do. Det ser bara äckligt och lite fejk ut. Skit samma. Bitter.



Lika mycket som jag hatar nagellack - gånger två - hatar jag lipsyl, läppglans, läppstift mm. Men likväl har jag starka tvångstankar om att köpa vaselin. Snarast.  
Vart gick det fel?



xLojsan

Kommentarer
Postat av: lisa

Jag förstår verkligen vad du mmenar med det där med nagelacken! och jag håller med dig! förut förökte jag verkligen, men jag ljög bara för mig själv. Jag klarar inte av nagelack prylen. nu för tiden är mina naglar helt naturliga (och fula och nerbitna, men ändå)

2008-09-22 @ 00:03:03
URL: http://lisafinnsinte.blogg.se/
Postat av: maria

dina naglar är fina. så vakcra.

2008-09-23 @ 08:35:33
Postat av: M.

WHAT TO DO?

2008-09-23 @ 19:29:22
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: Louise

FjÄsk-maria.. Jag blir ju rädd :S

2008-09-23 @ 21:42:02
URL: http://lphant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0