Freedom, I won't let you down, freedom..!

Gissa vem som ringde mig ikväll.

Memmet. Han ville att jag skulle jobba i helgen. Men sist jag kollade så jobbar inte jag längre på Matkällan. Jag har ju inte ens haft EN helg ledigt?! Jag vill ju vara ledig nu, det var ju därför jag slutade. Va fan.

L: Alltså, jag kan inte jobba nu. Det bli mycket i skolan och så..
M: Do kan hjelpa i helgen.. ?
L: Jag kan inte jobba i helgen...
M: Jo, do kan hjelpa bara några timar va.
L: Men asså näe... jag ska bort.
M: Nästa helj do kan jelpa?
L: Jag vet inte.. kan höra av mig..

Helvete. Jag får så dåligt samvete, dom är ju bara två som jobbar nu.. Hur ska dom klara sig? Jag blir besviken på mig själv för att jag tänker så, jag jobbar ju inte där längre. Och om jag bara jobbar någon helg kommer dom vilja ha mig varje helg och jag har så svårt att säga ifrån, göra besviken, när jag vet att det är så mycket att göra.. :(

Jag borde gå någon kurs.. Men jag har fan redan för mycket på schemat. Orkar inte mer. Nu ska jag fan vara ledig.
Kan ni fatta hur mycket jag har längtat efter att en fredag ha gott om tid att göra mig i ordning för att bara kunna dra ut och festa, stanna ute så länge jag vill och sedan ta en fet sovmorgon för att senare samma dag göra mig i ordning igen för en ny fest! Leva.

Hela sommaren har jag kommit sist till varje fest, så sent att jag har måstat halsa i mig all dricka då alla andra velat komma i väg till krogen så fort som möjligt.
Medan alla har suttit ute i trädgården, grillat, solat, chillat, har jag stått och svettats i en pizzeria.... Behöver jag fortsätta?


NU SKA JAG FAN VARA LEDIG!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Adam och Memmet . . . :p

2008-09-04 @ 00:54:22
Postat av: Louise

dawn right sis! inge mer jobb på ett tag nu, svara bara inte när dom ringer :p

2008-09-04 @ 07:13:30
Postat av: maria

be strong, du måste vara ledig.

2008-09-04 @ 20:04:04
Postat av: LOUISE

MADDE måste inse att hon måste ändra namn... Man kan inte kalla sig Louise, om man heter Madeleine.

2008-09-04 @ 20:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0