Extra! Extra! Hon bloggar igen!

allmän begäran är jag tillbaka. Trodde att när man har lov får man göra som man vill. Guess I was terribly wrong.


Så här sitter jag igen. Kan ju skriva om vad jag gjort på mitt lilla söta lov :)



Lördag:

Jag vaknade sent, chillade mest hela dagen. Tog en fet promenad i mörkret då jag blev uppringd av Madde som ville ha med mig på fest hos Kaka som fyllde år. Jag vandrade hem, duschade, smörade för mina föräldrar genom att laga sen middag till dem när de kom hem från en lång dags kyrkosångsövning och framförande.  I gengäld fick jag skjuts till festen.
Jag hade inte med mig något att dricka alls och kände mig rätt nöjd med det - en nykter helg! Men så fort jag satt mig i soffan och inte tagit upp en flaska innehållande alkohol fick jag allas blickar på mig.  " Ska du inte dricka? Har du inget? Du kan köpa av mig. Smaka i alla fall! " Minst tre glas/flaskor/burkar riktades mot mig, men jag sa artigt nej tack. En enda - födelsedagsbarnet - sa att jag var duktig.
Sedan blev det krogen. Nykter på krogen. Första gången i mitt liv.


Måste tillägga att bussresan till stan var en upplevelse av egen karaktär. Någon var fett full och satt och skrek, skrattade och ramlade nästan av stolen. Jag fick dock detta på film och vet exakt vad jag kan blackmaila Någon med om det skulle behövas.
Jag undrar om jag är så där när jag är full? :S haha men kul var det.



Söndag:
Carro, Jörgen, Madde och Totta kom hem till oss och åt lunch. Trevligt att träffas igen :) Vi firade Carros födelsedag i efterskott.
Sen till middag gick jag, Madde, Totta, Carro och Jörgen ut och åt på Atena. Gött gött. Dock så blev våra pizzor brända så vi fick vänta extra länge.. Kan ju tillägga att det inte är första gången det händer oss. Det var även lite halvkass service.. Det är inte heller första gången - när mamma och pappa inte är med alltså. När dom är med är det alltid smörande från personalen. Men när jag var där med Jonas en gång för flera år sedan var dom inte trevliga alls. Det är som att man inte
räknas när man är ungdomar. Tack. Dålig stil.



Måndag:
Vad fan gjorde jag i måndags..?


  

Tisdag:
Tandläkaren kl 09.20. Kul att man får en sån tid på lovet!! När jag kom dit hade de dessutom problem med röntgen så det tog lite extra tid. Men dra på trissor - haha hatar det uttrycket! - jag hade inga hål alls!!  Kan ju tillägga att jag alltid haft det varje gång jag varit dit.. :S

Men yeah. Victory is mine!!



Onsdag:
Jag hade en tid hos Direkt Optik. En så kallad synundersökning. Jag kom dit i tid, fick vänta ca fem minuter innan det blev min tur. Jag satte mig lydigt i stolen och tanten bad mig rabbla upp alla bokstäver jag kunde urskilja. Jag hade tydligen mycket svårt att skilja på G, C och O och H, N och M.. Även F, P och R... min syn är inte bra............ :(
När vi var klara och hon kommit fram till att jag hade -1,25 i synskärpa frågade hon om jag kollat ut några bågar.


Jag:
What...? Näe.. Jag ska ha linser ju..
Hon: Vi har inga linser här. Jag har ju gjort en undersökning för glasögon.
Jag: Är det någon skillnad?
Hon: Ja.
Jag: Eh... men alltså va...? Hade inte pappa sagt att jag skulle ha linser när han bokade tid?
Hon: Det har jag inte hört något om. Men som sagt vi har inga linser. Då måste du göra en annan synundersökning.


Jag fick såklart betala ändå. Varför händer sånt här mig?
Så nu måste jag göra en till synundersökning. Jag fattar inte varför det skulle vara en sådan stor betydelse om man vill ha linser eller glasögon... Det var nått med avstånd och ljus som ska brytas två gånger..
Men tack för upplysningen om att de inte säljer linser då när han beställde tid!


Och vilken jävla optiker har inte fucking jävla linser då!? Grrr..



Torsdag:
Zzzova... Sen ska Sandrie färga mitt hår ^^ Sedan vet jag inte alls vad jag ska ta mig till..



Fredag:
'Fredag' kan beskrivas som ett annat ord för PARTEY. Halloweenpartey even ^^ Jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till.. :S gaah. Men jag vet att det kommer bli kul. Det brukar det när vi festar aiight! ^^ Jag är som vanligt fett pepp redan flera dagar innan. Can't wait ^^


Längtar...



Lördag:
Kanske blir fest hos Sandrie :) Om jag inte är för sliten sen fredagen.. Men det brukar jag ju inte bli. Fuck it jag hade ju white weekend förra vecka. Enough is enough!



Söndag:
Stressa sönder over allt jag itne gjort under lovet. T.ex. matte, psykologi, naturkunskap, leta jobb.... Allt..

Men jag dealar med det då istället. Fuck. Parteeey!




Kisses*

Louise


Kommentarer
Postat av: Therese

Finally. Oh, parteyfredag!

2008-10-29 @ 20:56:46
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: M.

Var är festen? :(

2008-10-30 @ 14:54:12
URL: http://meast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0