Guardian Angel

Igår, runt klockan åtta på kvällen, letade jag fram mina gamla Barbie-dockor. De låg tillsammans med kläder och andra tillbehör till dem i en påse i garderoben. Jag satte mig på golvet och provade olika kläder, gick ner och hämtade sytråd och nål och började sy små dockkläder till dem. En docka - kan hon ha hetat Stephanie? -  blev en vit ängel, med vita vingar gjorda i papp. Två små barn-dockor fick varsin outfit, en fick en kjol, den andra fick byxor. Jag konstruerade en liten hatt till den ena samt en liten korg till den andra. Sedan avslutade jag med att bygga en liten bro som de kunde gå på.


Anledningen till detta var inte att jag regredierat. Nej verkligen inte. Jag har nämligen som fotouppgift att göra en parafras av ett konstverk - i mitt fall en tavla.

Jag har valt en bild med en ängel som vakar över två små barn som går på en bro över en flod.

Så här blev resultatet.



 


Kommentarer
Postat av: Therese

Det blev jättebra. Du är duktig!

2008-10-09 @ 20:38:45
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: maria

alltså shit vad snygg det blev! Jag tänker inte göra min fotouppgift, jag blir för missnöjd

2008-10-09 @ 21:46:23
Postat av: mickan

men vad fint :)

2008-10-10 @ 08:47:48
Postat av: M.

Snyyyyyggt.

2008-10-10 @ 09:57:37
Postat av: Madde

vart ju jättebra, du är så duktig du :) men hur fan fick du dom att stå ?

2008-10-14 @ 22:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0