Pattern

Idag på skolan hade jag naturkunskap. Jag brukar följa ett slags mönster varje lektion.

* Befinna mig där i tid
* När läraren kommer, gå efter honom in i rummet
* Sätta mig längst bak, själv (en gång har jag satt mig näst längst bak)
* Lyssna på vad läraren har att lära ut


Sedan, helt oberoende av mig, brukar i princip varje lektion följa sitt eget mönster

* Läraren kommer minst fem minuter för sent
* När han kommit, läraren tar närvaro
* Minst fem är borta varje gång
* Lektionen börjar
* Efter ca 5 - 10 minuter kommer det in ett gäng killar från BF, alltid försena.
* De sätter sig, på de enda lediga platserna som finns - alltid runt mig. Bredvid på höger sida, bredvid på vänster sida, framför, bakom, mig! (okej, nästan..)


Idag blev det likadant, förutom att de inte kom för sent. Till min stora chock kom de i tid! Men likt förbannat sätter de sig runt mig. Jag har väl egentligen ingenting emot dom, men jag känner mig i vägen då jag tar upp en plats mitt ibland dem så de inte kan sitta och "viska" med varandra, utan måste prata över mig.

Hur som helst. Idag fick vi grupparbete och såklart skulle vi bilda grupper själva.. Och där sitter jag, längst bak, osynlig, helt ensam i det stora klassrummet.. Vem ska jag vara med?
Läraren trodde att alla var med i en grupp och alla skulle just till att gå då jag till min förvåning faktiskt blev förfrågad om jag ville ingå i BF-killarnas grupp. Shocker!

Vi skulle skriva och berätta om kolesterol och fetter, det som har med hjärtat att göra. Så vi gick iväg till biblioteket och på vägen dit märker jag att en av killarna har en tröja med en legogubbe på sig! Hur cool var inte den?! :O Jag fick verkligen kämpa emot mina impulser att slita av honom tröjan och springa hem!
Vart har han köpt den? Varför ser jag aldrig såna tröjor på stan? Vart handlar han sina kläder?
Jag skulle ha slitit av honom den.

Fast då skulle de nog aldrig vilja ha med mig i någon grupp what so ever.



x Louise


Kommentarer
Postat av: Therese

Du kunde inte bara fråga vart han hade köpt den? Att slita av den var liksom enda alternativet? Haha.

2008-10-20 @ 21:51:27
URL: http://tereezu.blogg.se/
Postat av: Louise

Smart, Therese. Det tänkte jag inte på.. Helt seriöst. :S

2008-10-20 @ 22:53:42
URL: http://lphant.blogg.se/
Postat av: maria

jag gillar idén med att du sliter av någon okänd person en tröja. Do it, next time

2008-10-21 @ 09:47:52
Postat av: Madde

hahah min lilla söta bästaste lollo.. fan vad jag önskar jag varit där, jag hade lätt övertalat dig att slita av honom den ^^ eller så hade jag skämt ut dig och frågat honom vart han köpt tröjan, och lagt till ett "hon tyckte den var så fin men såg bara att slita av dig den och springa som alternativ, inte fråga dig" hehehe ^^

2008-10-21 @ 21:46:20
Postat av: M.

BLOGGA.

2008-10-26 @ 02:01:11
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hej.



Jag instämmer med föregående talare.

2008-10-26 @ 22:33:09
Postat av: M.

Jag också.. igen alltså. BLOGG.A

2008-10-26 @ 23:40:19
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: M.

Palla tro att du har ett liv. KLART DU HAR TID ATT BLOGGAAAAAA.

2008-10-29 @ 01:17:31
URL: http://meast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0