Scissors and glue

Long ago when Saturn tried to find a way past the sun.

Deep inside a little boy is turning pain into fun.

The pencils the crayons the paint colors run.

The plans are forming slowly made with scissors with glue.

Eyes so wide he's telling mummy all the things he can do.

He'll sketch a contraption to save them for sure.

He can draw an alien.
He can come and take them home.

He can draw a cartoon.
He can draw a safety hatch.

He can draw a hot bath.

He can plug a toaster in and wait ‘till daddy's nice and warm

And toss it in!


And then when he's gone there's a Neverland of fun.





Var hemma och var sjuk idag. Tänkte att jag skulle fokusera på skolan ändå genom att plugga lite matte. Funktioner, ekvationer and so on.. Fett tråkigt och jag kunde inte hindra mina ögon som med jämna mellanrum sneglade ner på mitt nyinköpta RX-lim, samt mina bilder.. Jag var som besatt!  Jag var tvungen att lägga ifrån mig miniräknaren och sätta mig på golvet med en sax, mitt lim samt hela golvet fullt med bilder. Jag måste erkänna att jag älskar scrapbooking.
Jag klistrar in bilder i en bok, tror man kan räkna det som scrapbooking. Fett kul ^^

Vet inte om jag ska till skolan imorgon.. Får se hur jag mår. Men förmodligen kommer jag vara fett trött som vanligt.

Maybe I'll see you, maybe not..




xox Louise - det händer ofta att jag skriver mitt namn för fort så det blir "Lousie".. rätt coolt namn dock ;)


Kommentarer
Postat av: maria

bli frisk då.

2008-10-14 @ 10:44:45
Postat av: Therese

bli frisk, sugar!

2008-10-14 @ 21:57:23
URL: http://tereezu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0